הרחקת יונים – מה היא, ומדוע, בעצם, היא נדרשת לנו?

שתפו

כולנו מכירים את הסטיגמה שהודבקה ליונה כמביאה את השלום, אבל, מעבר לענף הזית המיתי (שבמציאות, הבה נודה בכך, עדיין לא פגשנו אף יונה הנושאת אותו), יונים מביאות איתן הרבה דברים שהם פחות נחמדים – קינים וכינים, כתמי הפרשות קשים לניקוי שמכילים חומצות ומעכלים בקלות רבה צבעים של קירות ומכוניות. וזה, עוד מבלי שדיברנו על ההמיה הקולנית והנרגזת למדי של זוג היונים, שאף אחד, כנראה, לא הודיע להם שהם אמורים להיות אות ומופת לזוגיות מופלאה.

כך שסביר להניח שהשאלה הנפוצה ביותר אצל כל מי שמגלה כי יונים בחרו לגור דווקא בקרבתו, תהיה – מה מרחיק יונים?

פתרונות להרחקת יונים
בדומה להרחקת עטלפים, אף הרחקת יונים היא תחום שנותן דרור ליצירתיותם של אנשים רבים – מנקיטת אמצעי הדברת יונים באמצעות הרעלה (לא מומלץ, מאד מאד לא!), דרך מרחיק יונים בצורת דחליל או רשתות המונעות את הגעתן הפיזית של היונים לאזורים מסוימים בבית או בחצר ועד למערכת אלקטרונית להרחקת יונים. לכל אחת מהשיטות יתרונות וחסרונות משלה, אולם, ככלל, ניתן לומר, כי, כיום, מערכת אלקטרונית להרחקת יונים מציעה את הפתרון היעיל ביותר להרחקת היונים באמצעים בטוחים, יעילים וקלים. מערכת כזו אף מסוגלת להבטיח הרחקת יונים לצמיתות, וזו, בניגוד לפתרונות האחרים המוצעים כיום.

הרחקת יונים אלקטרונית
הרחקה מסוג זה, למעשה, מבריחה את היונים באמצעות פסי הדריכה שאליהם מחוברים פסים מוליכי חשמל במתח נמוך. כשיונה (או ציפור אחרת) דורכת על פס כזה, היא חשה באי נעימות, ולכן, תדיר להבא, את רגליה (וכנפיה) מהמקום. חשוב לציין, כי לא נגרם ליונה המורחקת שום נזק, פרט לאי נעימות קלה, ולכן, מערכת מסוג זה מציעה פתרון נגד יונים המועדף על ידי בעלי בתים רבים.

לתכנון ולהתקנת מערכת הרחקת היונים שמתאימה לצרכיכם ב ד י ו ק,
פנו כבר היום לסקייהוק – מערכות להרחקת עטלפים ויונים

סקייהוק פועלת לפי עקרונות של אמינות, אחריות ושירותיות חסרות פשרות. אנחנו מפתחים את המערכות בעצמנו ומתאימים אותן לתנאי מזג האוויר הייחודיים של ישראל. זה מאפשר לנו לא רק להקפיד על איכות החומרים וההרכבה, אלא גם לייצר מערכות עמידות במיוחד שפועלות באפקטיביות מרבית לאורך זמן.

דילוג לתוכן